ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۰۳/۰۱

آیا سرنوشت لونا در انتظار بیت‌کوین است؟

اکنون در می ۲۰۲۲، بیت کوین دوباره به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرده است. نه تنها آشفتگی مالی جهانی ناشی از افزایش تورم، که ناشی از این است که سرمایه گذاران به دنبال حذف دارایی های پرخطرتر مانند رمزارزها هستند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ بیت کوین از ابتدای عمر خود تا کنون، بارها شاهد نوسانات چشمگیر بوده است. در حال حاضر نیز علت روند نزولی که در پیش گرفته، بیشتر مربوط به مسائل اقتصادی جهانی و همچنین سقوط ترا بوده است.

اقتصادآنلاین نوشت: با وجود اینکه بیت‌کوین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رمزارز در جهان به شمار می‌رود، همچنان مستعد صعود و سقوط چشمگیر است.

بیت کوین که در آوریل سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۶۰ هزار دلار رسید، در پایان جولای به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد. اما با این حال، نوسانات قابل توجه بازار رمزارزها، باعث شد بیت‌کوین در اوایل ماه نوامبر مجددا روند صعودی در پیش بگیرد و قیمت آن به بیش از ۶۷ هزار دلار برسد.

این رمزارز در ابتدای سال ۲۰۲۲، تحت تاثیر ناآرامی‌ها و اعتراضات سیاسی در قزاقستان و قطعی اینترنت قرار گرفت. پس از اقدامات سختگیرانه توسط چین در خصوص رمزارزها، همسایه آن به دومین مرکز استخراج بیت‌کوین در جهان تبدیل شد و ۱۸٫۱ درصد از کل هش ریت را به خود اختصاص داد.

اکنون در می ۲۰۲۲، بیت کوین دوباره به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرده است. نه تنها آشفتگی مالی جهانی ناشی از افزایش تورم، که ناشی از این است که سرمایه گذاران به دنبال حذف دارایی های پرخطرتر مانند رمزارزها هستند، آخرین افت قیمت بیت کوین به از دست رفتن همبستگی دلاری استیبل‌کوین ترا و به دنبال آن سقوط لونا نیز مرتبط است.

اثر دومینویی که این امر می تواند ایجاد کند، حتی برای ارزهای معتبری مانند بیت کوین، چیزی است که برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که می تواند یک اتفاق بحرانی ویرانگر برای بازار باشد.

الکس هرن، دبیر فناوری گاردین در بریتانیا نوشت: “اگر ارزش بازار ترا تنها در عرض دو روز می‌تواند از ۴۵ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار سقوط کند، می‌توان به متزلزل بودن این بازار فکر کرد؟ آیا تتر نیز به طور مشابه می‌تواند سقوط کند؟ و اگر این اتفاق بیفتد، کدام رمزارزها از آن پیروی خواهند کرد؟ سقوط ترا ممکن است برای بازار رمزارزها مانند اتفاقی که برای برادران لیمن افتاد نباشد، اما نشان می‌دهد که می‌تواند به چه شکل باشد.”

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید