ارز دیجیتال ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

بیت کوین سطح 19 هزار دلار را حفظ می‌کند؟

بیت کوین، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، روند صعودی خود را حفظ کرد و در 24 ساعت گذشته چهار درصد و در هفت روز گذشته بیش از 12 درصد رشد داشته است.

بیت کوین به بالاترین قیمت دو ماهه خود به بیش از 19 هزار و 200 دلار رسید. گفتنی است، بازار ارز دیجیتال پس از آن که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده نشانه‌هایی از کاهش تورم را ترسیم کردند، صعود قابل توجهی را تجربه کرد.

اثرات منفی سقوط FTX و پس‌لرزه‌های بعد آن بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، در حال محو شدن هستند. این اتفاق پس از آن رخ داد که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح دو ماهه در حدود 18200 دلار رسید.

با کمال تعجب، ارزش این ارز دیجیتال در دو هفته گذشته 10 درصد افزایش داشته است. به گفته کارشناسان، اگر شرایط اقتصاد کلان مساعد باقی بماند، افزایش قیمت احتمالا در هفته‌های جاری ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه بورس اوراق بهادار هنگ کنگ تنها صرافی دارای مجوز آسیا است که ETFهای آتی بیت کوین را ارائه می‌دهد، برخی بر این باورند که محصولات ETF ارز دیجیتال به زودی در این شهر مجاز خواهند بود. در نتیجه تا کنون این خبر تاثیر مثبت بر قیمت بیت کوین داشته است.

شاخص احساسات مصرف کننده

شاخص اولیه اطمینان مصرف کننده برای ایالات متحده از 59.1 به 59.7 در دسامبر 2022 افزایش یافت. در همین حال، پیش‌بینی تورم پایان سال از 4.6 درصد در برآورد اولیه به 4.4 درصد کاهش یافت و پیش‌بینی 5 ساله از 3 درصد به 2.9 درصد نیز کاهش یافت.

برای اولین بار در هفته‌های اخیر، بازار جهانی ارزهای دیجیتال به طور پیوسته در حال افزایش قیمت بوده و در طول روز مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است. با این حال، افزایش قیمت بیت کوین پس از آن رخ داد که داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده نشانه‌هایی از کاهش تورم را ترسیم نمودند.

جنبه دیگری از شبکه بیت کوین (BTC) توسط یک سرمایه گذار فناوری آب و هوا برجسته شده است، که ادعا می‌کند مزایای زیست محیطی این شبکه به میزان 31 برابر بیشتر از معایب آن قرار دارد.

دانیل باتن که خود را نیکوکار و دوست‌دار محیط زیست توصیف می‌کند، در مناظره‌ای در توییتر خود در 12 ژانویه ادعا کرد که بیت کوین احتمالاً مهم‌ترین فناوری ESG در زمان ما است. بر اساس این مطالعه، بیت کوین دارای 21 مزیت زیست محیطی بالقوه و تنها 5 ضرر بالقوه زیست محیطی است.

کاهش شاخص دلار آمریکا

روز گذشته، کاهش ارزش دلار آمریکا عامل دیگری بود که به جهش ارزهای دیجیتال کمک کرد. از طرفی، کاهش تورم ایالات متحده به این خوش‌بینی بازار دامن زد، به طوری که فدرال رزرو احتمالا سرعت افزایش نرخ بهره را در آینده کاهش دهد. این مسئله موجب شد تا دلار آمریکا نتواند رشد متوسط خود را حفظ کند و به پایین‌ترین حد هفت ماهه اخیر خود سقوط کند.

روند قیمت بیت کوین

این رمز ارز در حال حاضر در قیمت 18800 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 36 میلیارد دلار معامله می‌شود. بیت کوین در حال سقوط است و در حال حاضر از 18500 دلار عبور کرده است که اکنون به عنوان یک حمایت فوری عمل می‌کند.

شکست صعودی این سطح فضای بیشتری را برای خرید تا 19850 دلار یا حتی بالاتر تا سطح معاملات روانی 20000 دلار ایجاد کرده است. در سمت پایین روند، سطوح حمایت بعدی بیت کوین 18400 دلار و 17300 دلار خواهند بود.

در عین حال، اندیکاتورهای RSI و MACD به سطوح اشباع خرید رسیده اند. در نتیجه، سطح 19000 دلار برای فعالان مهم خواهد بود، زیرا شکست قیمت از این سطح می‌تواند منجر به عملکرد نزولی در بازار بیت کوین شود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید