۱۴۰۱/۱۰/۲۸

رئیسی که با شعار مبارزه با فساد به میدان آمد، اگر می‌تواند اسامی دستگاه متخلف را افشا کند!

یک فعال رسانه ای نوشت: آقای رئیس جمهور که مدعی بود آمده تا با فساد مقابله کند، همینجا خودش را اثبات کند. گزارشاتی که به دستش رسیده و اسامی دستگاه هایی که «بدون ضابطه» خودرو دریافت کردند را افشا کند. آقای رئیسی با برگرداندن آن خودروهایی که «بدون ضابطه» دریافت شده، این «امتیاز ویژه» را حذف کرده و فروش آن خودروها به این افراد را ملغی کند.

داوود حشمتی طی یادداشتی نوشت:

برای درک بهتر نحوه مدیریت و ارزیابی فسادستیزی رئیس جمهور، این دو خبر را در کنار هم ببینید تا عمق فاجعه برایتان آشکار شود. 

اول: «در طرح فروش فوق‌العاده ۴ محصول ایران‌خودرو از ۱۷ دی تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برای عرضه ۲۰ هزار دستگاه ثبت‌نام کردند!» 

یعنی اگر قرار باشد همه آن 20 هزار خودرو به آن 9میلیون و 250 هزار نفر اختصاص داده شود، 9 میلیون و 230 هزار نفر آن، فقط به این دلیل که در این قرعه کشی بخت آزمایی بلیط بختشان برنده شود، ثبت نام کردند. 

یعنی آن 9 میلیون و 230 هزار نفر هیچ کدامشان نه خودرویی به نامشان هست و نه در دو سال گذشته دستکم خودرویی خریدند. تازه این در شرایطی است که همه آن 20 هزار خودرو به این افراد اختصاص داده  و قرعه کشی واقعی باشد. 

حالا روی دوم ماجرا را ببینید که خود رئیس جمهور آن را افشا کرده است.ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت که عصر روز یکشنبه 25 دی ماه برگزار شد «درباره گزارش‌های واصله از فروش خارج از ضابطه خودرو به برخی دستگاهها» تاکید کرد که «هیچ دستگاهی حق گرفتن امتیاز ویژه برای خود ندارد و وزارت صمت و بازرسی ریاست جمهوری را مامور رسیدگی به تخلف در فروش رانتی خودرو کرد.»

به عبارت روشنتر «گزارشاتی» وجود دارد و حتی به دفتر رئیس جمهور هم رسیده است که در آن مشخص شده؛  برخی «دستگاه ها» به صورت «بی ضابطه» خودرو دریافت کردند. لابد فکر کردید برای مصارف آن اداره محترم؟ خیر. اشتباه می کنید. آنها به واسطه نفوذی که دارند بدون آنکه مانند آن 9 میلیون و 250 هزار نفر بروند در صف بایستند، تا شاید بلیط بختشان ببرد و یک خودرو دریافت کنند، بر صندلی بخت تکیه داده و یک راست به جلوی صف دریافت خودرو می روند و به ریش تمام آن چند میلیون نفر می خندند.

آقای رئیس جمهور که مدعی بود آمده تا با فساد مقابله کند، همینجا خودش را اثبات کند. گزارشاتی که به دستش رسیده و اسامی دستگاه هایی که «بدون ضابطه» خودرو دریافت کردند را افشا کند. آقای رئیسی با برگرداندن آن خودروهایی که «بدون ضابطه» دریافت شده، این «امتیاز ویژه» را حذف کرده و فروش آن خودروها به این افراد را ملغی کند.

به لحاظ قانونی و به لحاظ توان حقوقی رئیسی قادر به انجام این کار هست. اما تنها یک رئیس جمهور مقتدر همین امروز می تواند با یک فرمان فروش همه این خودروها به افراد متخلف که از نفوذ خود استفاده کردند و با رانت خودرو دریافت کردند را، متوقف کرده و راه گلوی آنها را ببندد. این گوی و این میدان. ابراهیم رئیسی فسادستیزی و مقابله با رانت را نه در حرف، که در عمل به مردم اثبات کند.

/امتداد 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید