عمومی ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

وزیر خارجه چین: آمریکا باید اول از همه برای احیای توافق هسته ای وارد عمل شود

روزنامه گلوبال تاینز چین، با اشاره به گفت وگوی اخیر وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود، به مسائل مطرح شده از سوی وانگ یی در این تماس تلفنی پرداخت.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ به نقل از روزنامه گلوبال تاینز چین، وانگ یی نخست وزیر و وزیر امور خارجه چین روز یک شنبه در گفت و گویی تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از تصمیم ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای اواخر ماه نوامبر[اوایل آذرماه] استقبال کرده و اشاره کرد که این امر موضع مثبت ایران در زمینه بازگشت به تعهداتش را آشکار کرد. 
وانگ در این گفت و گویی تلفنی از تمامی طرف های توافق هسته ای خواست همکاری ها را تقویت کرده و به اتفاق هم مذاکرات را در مسیر درست آن پیش ببرند.
او از ایران خواست همزمان با این که آمریکا نیز قصد دارد پس از خروج یک جانبه اش از توافق هسته ای در ماه مه سال ۲۰۱۸، دوباره به توافق بازگردد، تعهدات هسته ای اش را دوباره اجرا کند. 
بنا بر اعلام روزنامه گلوبال تاینز، وزیر امور خارجه چین گفت، آمریکا باید اول از همه وارد عمل شده و این خروج یک جانبه را جبران. 
وانگ در گفت و گویش با وزیر امور خارجه کشورمان بر شراکت استراتژیک فراگیر چین-ایران و عزم راسخ چین برای توسعه روابط و مبارزه با یک جانبه گرایی و هژمونیسم تاکید کرد. 
وزیر امور خارجه چین در ادامه گفت، چین از افزایش همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می کند که می تواند فضای خوبی برای از سرگیری مذاکرات ایجاد کند. 
وزیر امور خارجه چین علاوه بر این میزبانی دومین دور از نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان را که چندی پیش در تهران برگزار شد، به ایران تبریک گفته و اشاره کرد این سازوکار به موقع و به نفع تمامی طرف ها بوده است. 
او گفت، چین به عنوان میزبان سومین دور این نشست آماده است هماهنگی با طرف های مربوطه، از جمله ایران را بالا ببرد تا اتفاق نظر و تلاش برای دستیابی به نتایج بیشتر بالا رود.

انتهای پیام 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید